Gdyby nie to wydarzenie, blog by nie powstał - Historia tworzenia moich wykresów notowań

Witajcie!


Wczoraj minął rok od założenia pliku z wykresami. Niestety nie udało mi się przygotować postu na dzień rocznicy. Dzisiaj opowiem wam w wielkim skrócie jak to się stało i dlaczego.


30.03.2023?

Zacznijmy od daty. Nie jest to data w 100% pewna, ponieważ dokładnie jej nie pamiętam. Uznaję 30.03.2022 za dzień utworzenia wykresów, ponieważ wtedy to piosenka "Szary świat" sanah była na 1. miejscu. W stopce pierwszej strony pliku znajduje się ta informacja.



Dlaczego wraz z "Szarym światem"?

Być może wiecie, że POPlistą w internecie zajmuję się od listopada 2021 r. To wtedy, z okazji 5000. notowania, zacząłem publikować listę w postaci playlist na Spotify. Przez to w marcu 2022 szybko zauważyłem, że "Szary świat" zdobył 1. miejsce POPlisty już w 3. notowaniu. Ciekawiło mnie, jak sobie poradzi w przyszłości. Tak, początkowo wykresy miały być tylko dla wybranych przeze mnie piosenek. To dlatego jeszcze we wrześniu na blogu były wpisane statystyki "Szarego światu", a nad nimi od razu "Never Say Never", mimo że pomiędzy tymi piosenkami debiutowały jeszcze 2 inne. Teraz oczywiście znajdziecie już wszystkie utwory notowane od 3 stycznia 2022 r.


Może ta historia nie była długa i może nie zasługiwała na osobny post, ale chciałem jakoś upamiętnić to wydarzenie. Przecież gdyby nie wykresy, to po co miałby powstać blog?


PS Dominik Dudek - Be Good od jutra w rotacji 😍 Dziękuję RMF. Mamy jakiś ślad po Eurowizji 2023 na POPliście (Blanki nie liczę). Za niedługo ciekawy post związany z Eurowizją i POPlistą. Oczekujcie!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Usunięto zakładkę "Muzyka" z oficjalnej strony RMF FM! To koniec sprawdzania gwiazdozbioru i nowości muzycznych?

Pełna rotacja RMF FM (nowości muzyczne + power playe + reszta) - 2 marca 2024

Pełna rotacja RMF FM (nowości muzyczne + power playe + reszta) - 30 marca 2024